Prof. Dr. Cláudio Nahum Alves2025-03-132017BARBOSA JÚNIOR, Paulo Cândido. Concepções e ações socioambientais: Indicadores de sustentabilidade nas empresas de comunicação televisiva de massa na cidade de Manaus - Amazonas. 2017. Dissertação (Mestrado em Ciências e Meio Ambiente) – Universidade Federal do Pará, Belém, 2017.https://rigalileo.itegam.org.br/handle/123456789/661The transformation operated by human actions reflects the urgent need for changes in the way business is conducted and wealth is generated. In this context, sustainable development takes on a central role in corporate strategies. This study investigates the perception of managers from mass television communication companies in Manaus regarding sustainability, based on their socio-environmental practices. The methodology employed a qualitative-quantitative approach, using questionnaires applied to managers from four companies in the sector. The results indicate a general lack of knowledge about sustainability and socio-environmental development as a business strategy, although some managers show personal interest in the subject. Only one company presented concrete signs of commitment to sustainable development.pdf.Desenvolvimento socioambientalSustentabilidadeGestão EmpresarialComunicação de massaManausCONCEPÇÕES E AÇÕES SOCIOAMBIENTAIS: Indicadores de sustentabilidade nas empresas de comunicação televisiva de massa na cidade de Manaus - AmazonasDissertaçãoCiências Ambientais