CUNHA, Edinaldo José de Sousa2025-03-062018OLIVEIRA, Maria do Socorro Rebolças de. Impactos Gerados Após a Implantação do Centro de Serviço Compartilhado (CSC) em uma Empresa do Sistema “S”, uma Contribuição para a Previsão do Custo/Benefício. 2018. Dissertação (Mestrado em Engenharia de Processos) – Universidade Federal do Pará, Instituto de Tecnologia, Programa de Pós-Graduação em Engenharia de Processos, Belém, 2018.https://rigalileo.itegam.org.br/handle/123456789/505The case study discusses the results of implementing a Shared Service Center (CSC) in an "S" System organization. The CSC is a management model used in private and public companies, and this research investigates the impacts generated by its implementation at the Federation of Industries of the State of Amazonas (FIEAM). The objective was to analyze the organizational and economic changes resulting from the CSC, highlighting benefits such as cost reduction, value addition, and service delivery improvement.pdf.Centro de Serviços CompartilhadosGestão EmpresarialRedução de CustosEficiência OperacionalAdministração EstratégicaImpactos Gerados Após a Implantação do Centro de Serviço Compartilhado (CSC) em uma Empresa do Sistema “S”, uma Contribuição para a Previsão do Custo/BenefícioDissertaçãoEngenharia de Produção