MARCELO2025-04-042017OBANDO, Ilma Marques. A Interface Entre o Ensino da Língua Portuguesa e o Trabalho com a Educação Ambiental na Escola Estadual Indígena Almirante Tamandaré. 2017. 84f. Dissertação (Mestrado em Ciências e Meio Ambiente) – Instituto de Ciências Exatas e Naturais, Universidade Federal do Pará, Belém, 2017.https://rigalileo.itegam.org.br/handle/123456789/1012The research explores the intersection between Portuguese language teaching and Environmental Education at the Almirante Tamandaré Indigenous State School, aiming to foster environmental awareness through interdisciplinary pedagogical practices. Employing a qualitative approach, the study suggests strategies such as workshops, educational materials, and activities to integrate these themes, enhancing the civic education of indigenous students.pdf.Língua PortuguesaEducação AmbientalInterdisciplinaridadePráticas PedagógicasEscola IndígenaA Interface Entre o Ensino da Língua Portuguesa e o Trabalho com a Educação Ambiental na Escola Estadual Indígena Almirante TamandaréDissertação de MestradoEducação