Probabilidade e Estatística Aplicada a Software

Imagem de Miniatura

Data

2022

Título da Revista

ISSN da Revista

Título de Volume

Editor

Instituto de Tecnologia e Educação Galileo da Amazônia

Resumo

This study proposes to analyze the use of didactic software by teachers and students as a pedagogical support tool in teaching and learning, aiming to alleviate the difficulties in learning descriptive statistics. The research was conducted at the Instituto Federal Ifam, in Manaus-AM, employing a quantitative method, questionnaires, direct observation, and the Minitab software. The results show that teachers in the mathematical sciences field often do not continuously use didactic software, which affects students' learning. The study highlights the importance of using computer labs and didactic tools to enhance statistics education.

Descrição

Palavras-chave

Probabilidade, Software Minitab, Estatística Aplicada, Ensino-Aprendizagem, Ferramentas Didáticas

Citação

SILVA, S. A.; MAGNO, R. N. O.; LEITE, J. C.; MORAES, N. M.; FILHO, P. F. da S. Probabilidade e Estatística Aplicada a Software. 1. ed. 2022. ISBN 978-65-84809-03-1. Disponível em: http://periodicorease.pro.br/.

Avaliação

Revisão

Suplementado Por

Referenciado Por